Nogle gange virker de ’gamle’ metoder til reklame bare bedst

Der er rigtig mange af os, der er helt vilde, hver gang der er en ny tendens, der viser sig inden for markedsførings-verdenen. Det betyder nemlig, at vi hurtigt skal handle på den for ikke at komme bag vores konkurrenter. Når det kommer til markedet, er der en meget stor konkurrence, og derfor handler det om at være først i løbet, men samtidig skille sig ud, så man vinder konkurrencen og får nye kunder ind i sin butik.

Tag et kig på radioreklamer og radiospots

Dog kan det også gå for hurtigt med de mange nye tiltag, og derfor er det også nogle, der flere steder bliver opfattet som støj. Og netop derfor kan det være en fordel for dig at søge tilbage til nogle af de ’gamle’ metoder for reklame – for lige nu ser det ud som om, at de igen kan få en storhedstid og dermed betyde et godt salg for dig.

Her er der tale om især radioreklamer og radiospots. Og det af særligt én speciel grund. Det er vores nye evne til at lukke os inde i en god sang, en god lydbog eller en god podcast.

Vi lukker os inde i vores høretelefoner

Hele tiden bærer mange af os rundt på vores høretelefoner for på den måde at lukke os inde i en anden verden. Det er både noget, der sker, når vi går en tur, når vi træner, og når vi gør rent. Og derfor er det blevet en helt normal del af vores hverdag.

Med det sagt er det således en meget effektiv form for reklame igen at gøre brug af netop radioreklamer og radiospots for på den måde at blive sendt direkte ud til både nuværende og potentielle nye kunder, der alligevel lytter intenst til det, der foregår i ørerne på dem.