Nå effektivt ud med dit budskab til dine kunder i en virksomhedsfilm

Der er mange fordele ved at kommunikere på video fremfor med tekst eller billeder. Det kan du også drage fordel af, når du skal markedsføre din virksomhed og dine produkter, da video har en helt eminent evne til at fange og fastholde opmærksomhed.

Netop derfor bør video være en del af din marketingsstrategi, og du bør i den forbindelse få lavet en professionel virksomhedsfilm.

Med en virksomhedsfilm kan du fortælle den historie om din virksomhed, som du gerne vil fortælle til omverdenen, og det er en god måde at vise potentielle kunder og samarbejdspartnere, hvem du er, og hvad du står for.

Men en virksomhedsfilm kan også mange andre ting, hvor den bl.a. kan bruges som decideret markedsføring at et produkt, som du gerne vil vise frem for dine kunder.

En virksomhedsfilm kan fange potentielle kunders opmærksomhed og interesse, og det vil sende et godt signal om din virksomhed, hvis den møder verden med en flot og lækker video.

Hvad skal du bruge en virksomhedsfilm til?

En virksomhedsfilm kan fungere som førstehåndsindtrykket af din virksomhed for kunder og andre, der klikker sig ind på din hjemmeside.

Her kan din virksomhedsfilm være det første, som besøgende på din hjemmeside ser, hvor de besøgende i løbet af en video på få minutter vil få et indblik i, hvem du er, hvad du kan tilbyde, hvad dine værdier er og lignende.

En virksomhedsfilm er med andre ord en måde, hvorpå du kort og præcist kan kommunikere dit budskab til kunder og andre besøgende – eksempelvis på din hjemmeside.

Men en virksomhedsfilm kan også bruges mange andre steder. Overvej eksempelvis:

  • En virksomhedsfilm til at pryde dine sider på forskellige sociale medier, så alle, der besøger din konto, hurtigt vil få et indblik i, hvem du er

  • En virksomhedsfilm der lynhurtigt viser hvem du er, når du er på messer, til møder eller lignende

Hvad er en god virksomhedsfilm?

Fordelen ved at kommunikere med film frem for andre medier er, at du kan fortælle, hvem du er på en flot og indbydende, som eksempelvis tekst ikke kan.

Derfor skal en god virksomhedsfilm også være kort, så den i løbet af et par minutter kan vise din virksomhed frem i klare vendinger og på en flot og dragende måde.

Du skal udnytte filmmediets fordele sammenliget med eksempelvis tekst, hvilket bl.a. kan komme til udtryk i smukke billeder og flot indhold, som kan sætte den helt rigtige stemning for din film.

Derudover er det også vigtigt, at du inkorporerer et element af storytelling i din virksomhedsfilm. Som mennesker elsker vi historier, og med en god historie kan du derfor skabe en helt speciel kontakt mellem dit brand og dine kunder.

Med storytelling fortæller du på en spændene måde, hvad det er, du gerne vil som virksomhed, og for at lave en god virksomhedsfilm, skal du derfor finde ud af eller vælge, hvad det er for en historie, du gerne vil fortælle med din virksomhedsfilm.