At kommunikere på flere sprog kan ofte betale sig

Når man kommunikerer på flere sprog, kan man nå ud til flere kunder for eksempel via en hjemmeside. Det kan være en hjemmeside, hvor du sælger bestemte varer eller en bestemt ydelse.

Er siden kun på dansk, er det jo typisk kun danskere, der bruger den. Er det derimod muligt at kunne læse med på tysk, engelsk og andre sprog, kan du pludselig få mange flere kunder. Det er da værd at tænke på.

Folk foretrækker deres modersmål eller engelsk

Rigtig mange mennesker er tosprogede. Ofte er det modersmål og engelsk, folk snakker. Men selvfølgelig er der også en del, der taler mere end to sprog.

For eksempel dansk, engelsk og tysk eller måske fransk. Gør du dig ikke så meget i sprog, kan du nemt finde hjælp til at få oversat en masse. Er du interesseret i dette, så læs mere om det her. Professionel oversættelse er naturligvis ikke gratis. Men det er bestemt en god ting at have på sin hjemmeside, hvis det handler om salg.

Arbejder du for eksempel med at lave animationer, er det klart, at du godt kan få udenlandske kunder. Især hvis du er dygtig. Men er din hjemmeside kun på dansk, er udenlandske kunder nødt til selv at oversætte eller kontakte dig, så du kan hjælpe.

Og det er ofte nok til, at de forlader siden og finder en ny. Er det derimod nemmere at forstå det hele fra start, er mulighederne for et samarbejde meget bedre. Taler kunden kun spansk, mens du måske kun taler dansk og engelsk, er det naturligvis stadig lidt af et problem. Men det er jo noget, du kan gøre kunden opmærksom på via din hjemmeside.

Det er rart at føle sig velkommen allerede før et eventuelt samarbejde

Når en kunde åbner en hjemmeside og ser, at de faktisk kan læse alt på deres modersmål, er det en god start. For så føler man sig da i den grad velkommen. Det er måske en lille ting for dig, men en stor og vigtig ting for andre. For det er bare nemmere at forstå tingene på sit eget sprog.

Når kommunikationen derefter går i gang, kan det jo altid være på engelsk, hvis det er muligt. Og så er det jo lige meget hvad, du sælger. Cykler, råd, madvarer og så meget andet. Lige meget hvad, det er, er det fedt at føle sig velkommen og værdsat som kunde.